Γράφει:

Ιστολόγιο

Τον Απρίλιο εξελίχθηκε ένα θρίλερ με πρωταγωνιστές τη Yahoo!, τη Microsoft και με guest star τη Google. Η Microsoft είχε κάνει από το Φεβρουάριο πρόταση εξαγοράς της Yahoo!. Η Yahoo! βρίσκεται σε ευάλωτη οικονομικά θέση, με μαζικές απολύσεις και τη μετοχή σε χαμηλά επίπεδα. Για την Microsoft, η πρόταση εξαγοράς στοχεύει στην αύξηση του μεριδίου από την αγορά διαφήμισης, κτυπώντας την Google. Αυτή τη στιγμή, η κυρίαρχη μηχανή διαδικτυακής αναζήτησης και διαφήμισης ανήκει στην Google, η οποία κατέχει το 75% των εσόδων αυτής της αγοράς, και αυτό με αυξητικές τάσεις.

Είναι δεδομένο ότι η Microsoft θα αποτελεί για τα επόμενα χρόνια την αντίπαλο της Google, πράγμα που καθιστά την Yahoo! την μοναδική πιθανή ισχυρή «συμμαχία». Αυτό φυσικά το γνωρίζει η Yahoo! η οποία δεν θα επιτρέψει να «ξεπουλήσει» την εταιρία στους όρους της Microsoft, αλλά στους δικούς της. Γι΄ αυτό και τον τελευταίο μήνα δημοσιεύει επιστολές στρατηγικής σημασίας, δηλώνοντας πως ενώ θέλει μια συμφωνία, παράλληλα ανακοινώνει νέα προϊόντα, συνεργασίες με την Google, ακόμη και άλλες προτάσεις για πιθανή εξαγορά της από την Time Warner/AOL (στην οποία η Google είναι μέτοχος).

Παρά το ότι η Yahoo! πέτυχε να πείσει την Microsoft να αυξήσει την προσφορά της κατά $5 δισ. αυτό δεν ήταν ικανό να κλείσει τη συμφωνία. Ως αποτέλεσμα, η Microsoft αποχώρησε από τις συνομιλίες. Αυτό αναμένεται να έχει ως αποτέλεσμα τη πτώση της μετοχής της Yahoo! καθιστώντας την εταιρία σε πολύ πιο ευάλωτη θέση από πριν, ενώ παραμένει ανοικτό το σενάριο εχθρικής εξαγοράς μέσω προσωπικών συμφωνιών Microsoft και μεγαλομετόχων της Yahoo!.

Η όλη διαδικασία της εξαγοράς ήταν πρωτοφανής για διαδικτυακές εταιρίες. Αποτελεί όμως αναμενόμενη εξέλιξη καθώς το διαδίκτυο είναι πλέον ένα από τα ποιο σημαντικά μέσα εμπορίου, άρα και διαφήμισης. Και η πίτα της διαφήμισης είναι τόσο μεγάλη, που οι μεγάλες εταιρίες θα κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να μεγιστοποιήσουν το μερίδιο τους, είτε με το «καλό», είτε με το «κακό».

Σχολιάστε

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>