Τεχνολογία – Μικρές Ειδήσεις

Η Microsoft και το παζάρι της Yahoo!

Σε εντάσεις οδηγήθηκε η προσπάθεια εξαγοράς της Yahoo! από τη Microsoft. Η Microsoft, που βιάζεται να κλείσει τη συμφωνία, απείλησε ακόμη και με εχθρική εξαγορά. Η Yahoo! από την άλλη ζητά περισσότερα από όσα της προσφέρονται, πιέζοντας με διάφορες κινήσεις τακτικής, επικαλούμενη επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες διαδικτυακής διαφήμισης και συνεργασία με άλλες εταιρίες, όπως η Google.
Την 1η Φεβρουαρίου, η Microsoft ανακοίνωσε ότι έκανε πρόταση για εξαγορά στο διοικητικό συμβούλιο της Yahoo! με $44.6 δισεκατομμύρια. Η Microsoft πίστευε πως θα δημιουργούσε μια βάση για μια γρήγορη και «φιλική» συναλλαγή. Στις 11 Φεβρουαρίου η Yahoo! απάντησε πως η προσφορά της Microsoft αποδίδει μικρότερη από την πραγματική αξία της εταιρίας τους. Μετά από περίπου δυο μήνες χωρίς ουσιαστικό διάλογο μεταξύ των δύο εταιριών, η Microsoft έστειλε επιστολή στην Yahoo! στις 5 Απριλίου με την οποία έθεσε χρονικό όριο τριών εβδομάδων για να καταλήξουν σε συμφωνία. Η Microsoft απείλησε πως θα κινηθεί προς τους μετόχους ξεχωριστά για να ψηφίσουν νέο διοικητικό συμβούλιο το οποίο θα είναι φιλικό προς τη συνεργασία. Η Yahoo! ξεκαθάρισε πως δεν αντιτίθεται στην εξαγορά από την Microsoft σε ψηλότερη τιμή από όσο της είχε προσφέρει αρχικά.
Ένα δυνατό χαρτί παίχτηκε τη δεύτερη εβδομάδα του Απρίλη, με την ανακοίνωση διεξαγωγής δοκιμών «μικρής κλίμακας», με την προβολή διαφημίσεων AdSence της «αντίπαλης» Google στα αποτελέσματα αναζήτησης της Yahoo!. Την τρίτη εβδομάδα του Απρίλη η Yahoo! είχε ήδη αφήσει να διαρρεύσει πως τα αποτελέσματα των δοκιμών ήταν ενθαρρυντικά και πως αναμένεται να υπάρξει μεγαλύτερη συνεργασία σε αυτό τον τομέα στο μέλλον. Η Microsoft αύξησε στις αρχές Μαΐου το ποσό της προσφοράς κατά $5 δισ., την οποία πάλι απέρριψε η Yahoo!. Τελικά στις 3 Μαΐου η Microsoft ανακοίνωσε στις πως αποχωρεί από το τραπέζι τον συνομιλιών.

Η ισχύς της Google, για τον καθένα

Μια νέα δωρεάν υπηρεσία της Google, το Google Apps Engine, αναμένεται πως θα αλλάξει τον τρόπο που αναπτύσσονται οι διαδικτυακές εφαρμογές. Η υπηρεσία επιτρέπει την εύκολη δημιουργία διαδικτυακών προγραμμάτων τα οποία να τρέχουν πάνω στο δίκτυο υπολογιστών της Google, το ονομαζόμενο «σύννεφο», και να διασυνδέονται με τις υπηρεσίες που ήδη προσφέρει. Με εκτιμήσεις, το «σύννεφο» της Google αποτελείται από εκατοντάδες χιλιάδες servers σε όλο τον κόσμο. Το σύστημα εκσυγχρονίζεται συνεχώς, με αποτέλεσμα να αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα υπολογιστικά συστήματα στη Γη. Η γενική ιδέα είναι ότι οι πολλοί υπολογιστές μοιράζονται το φόρτο που θα ήταν εξαιρετικά μεγάλος αν τον είχε μόνο ένας. Η υπηρεσία της Google φαίνεται να στοχεύει σε εφαρμογές από τρίτους που εκμεταλλεύονται τα δεδομένα που κατέχει η Google, όπως έπραξε και το Facebook, ανοίγοντας τις πύλες για καινοτόμες υπηρεσίες. http://code.google.com/appengine/

Επέκταση υπηρεσιών της Nielsen

Η Nielsen, γνωστή για τις υπηρεσίες καταμέτρησης και παροχής στοιχείων τηλεθέασης και διαφημιστικής δαπάνης, διευρύνει τις δραστηριότητές της στην ποιοτική ανάλυση τηλεοπτικών και διαδικτυακών εκπομπών και διαφημίσεων. Συγκεκριμένα, η εταιρία ανακοίνωσε την εξαγορά της IAG Research προς $225 εκατομμύρια. Σύμφωνα με την Nielsen, η IAG θα δώσει μια νέα διάσταση στις υπηρεσίες που ήδη παρέχει και θα αποτελέσει την θεμέλιο λίθο για νέες πρακτικές ανάλυσης των δεδομένων για τους πελάτες τους. Η IAG εξειδικεύεται στη μέτρηση της αποτελεσματικότητας των διαφημίσεων και άλλων εκπομπών, τηλεοπτικά και διαδικτυακά. Στο πελατολόγιο της IAG περιλαμβάνονται σημαντικά διαφημιστικά γραφεία, εταιρίες παροχής διαδικτύου, υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, δίκτυα τηλεοράσεων και άλλα.

Πόσο κοστίζουν τα προσωπικά δεδομένα;

Η εταιρία υπολογιστικής ασφάλειας Symantec δημοσίευσε την εξαμηνιαία αναφορά για τις κακόβουλες διαδικτυακές δραστηριότητες του 2007. Ανάμεσα σε άλλα αναλύεται και η παραοικονομία της πώλησης προσωπικών δεδομένων. Συγκεκριμένα, το 22% των προσφερόμενων για πώληση πληροφοριών ήταν τραπεζικοί λογαριασμοί, μαζί με τους αριθμούς λογαριασμού και πληροφορίες αυθεντικοποίησης. Το κόστος της αγοράς των στοιχείων κυμαίνεται από $10 μέχρι $1000, ανάλογα με το ποσό που βρίσκεται στο λογαριασμό, το είδος του λογαριασμού (π.χ. επιχειρηματικός) και την περιοχή (π.χ. Ευρώπη).
Ψηλές τιμές είχαν και λογαριασμοί που συνοδεύονταν από ονόματα, διευθύνσεις και ημερομηνίες γέννησης. Ακόμη, αριθμοί πιστωτικών καρτών κοστολογούνται προς $0.40-$20, ενώ προσωπικά δεδομένα όπως οι αριθμοί κοινωνικών ασφαλίσεων τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διάπραξη απάτης και άλλων αδικημάτων, κοστίζουν μέχρι και $15. Περαιτέρω, συλλογές με email πωλούνται μέχρι και $10/ΜΒ, ενώ κωδικοί τους από $4-$30. Φαίνεται από την έρευνα ότι ο εμπόριο προσωπικών δεδομένων ανθεί, και οφείλει ο καθένας, είτε κυβέρνηση, είτε τραπεζικός οργανισμός, είτε ως καταναλωτής να ενημερώνεται και να παίρνει τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Σχολιάστε

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>