Εν συντομία – Τεχνολογία

Έσοδα διαδικτυακής διαφήμισης για το 2007
Τα αποτελέσματα έρευνας για τα έσοδα από τη διαδικτυακή διαφήμιση για το 2007, εξέδωσε το Μάιο η PricewaterhouseCoopers. Η έρευνα περιλαμβάνει δεδομένα που αντανακλούν τα έσοδα από ιστοσελίδες, διαδικτυακές υπηρεσίες, παροχείς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και εταιρίες που πωλούν διαδικτυακές διαφημίσεις. Σύμφωνα με την έρευνα, τα έσοδα από τη διαδικτυακή διαφήμιση το 2007 αυξήθηκαν στις ΗΠΑ κατά 26% σε σχέση με το 2006, αγγίζοντας τα $21.2 δισεκατομμύρια. Το 89% της αγοράς διαδικτυακής διαφήμισης μοιράζονται 50 εταιρίες. Αναφορικά με τα διαφημιζόμενα προϊόντα, τη μερίδα του λέοντος είχαν τα καταναλωτικά αγαθά με 55%, οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες με 15% και ένα 11% αφορούσε θέματα για υπολογιστές. Τα έσοδα από τις μηχανές αναζήτησης, δηλαδή το κόστος που πληρώνουν οι διαφημιστές στις εταιρίες διαδικτύου για να συνδεθεί το όνομα της εταιρίας με κάποιες λέξεις, αναλογούσε στο 41% από όλα τα έσοδα ($8.9 δισ.). Το υπόλοιπο ποσοστό διαμοιράστηκε στη προβολή στατικών διαφημίσεων, πληρωμένες καταχωρήσεις, διαδραστικές διαφημίσεις κλπ. Ανάλυση των τάσεων τα τελευταία τρίμηνα, υποδεικνύει πως αυτή η αύξηση στα διαφημιστικά έσοδα θα συνεχιστεί και στον επόμενο χρόνο.

Google Friends, Facebook, όχι τόσο καλοί φίλοι
Η Google ανακοίνωσε τον Μάιο την νέα της υπηρεσία, Friends Connect, με την οποία επιτρέπει την ανταλλαγή δεδομένων από διάφορες ιστοσελίδες κοινωνικών δικτύων, σε συνηθισμένες ιστοσελίδες. Η υπηρεσία αυτή δίδει τη δυνατότητα να συνδεθεί μια ιστοσελίδα με τα κοινωνικά δίκτυα του Facebook, Google Talk, hi5, LinkedIn, Orkut και Plaxo και να πάρει πληροφορίες το χρήστη και τους φίλους του.
Η κίνηση της Google είναι εξαιρετικής σημασίας, καθότι επιδιώκει να εκμεταλλευτεί τα δεδομένα που έχουν άλλες εταιρίες, αναφορικά με προσωπικές προτιμήσεις και δίκτυα φίλων και συνεργατών, για να ενισχύσει τη διαφημιστική μηχανή της.
Έτσι σε μια ιστοσελίδα μπορούν να εγγράφονται ως «φίλοι» άτομα που συμμετέχουν σε διάφορα κοινωνικά δίκτυα και να διαφημίζουν έμμεσα την ιστοσελίδα αυτή στα δίκτυά τους. Εκ πρώτης όψεως αυτό σημαίνει πως το Google κερδίζει μέσω των πληρωμένων καταχωρήσεων που εμφανίζονται στις ιστοσελίδες, τις οποίες ένα μέρος των επισκεπτών θα παίρνουν από τους γνωστούς των «φίλων». Επιπρόσθετα, θα δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης μικρών προγραμμάτων (παιχνιδιών ή εφαρμογών) που θα τρέχουν στις ιστοσελίδες, ως επέκταση των widgets των κοινωνικών δικτύων. Η Facebook ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει στη Google να έχει πρόσβαση στα δεδομένα της, δηλαδή στα δεδομένα των χρηστών της.

Το νέο One Laptop per Child
Η Microsoft και ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός One Laptop per Child (OLPC) ανακοίνωσαν συμφωνία συνεργασίας ώστε το λειτουργικό σύστημα της Microsoft να χρησιμοποιείται στους χαμηλού κόστους φορητούς υπολογιστές της OLPC. Οι υπολογιστές αυτοί με την επωνυμία ΧΟ απευθύνονται κυρίως σε αναπτυσσόμενες χώρες, για βελτίωση της εκπαίδευσης των παιδιών. Αρχικά οι υπολογιστές συνοδεύονταν από μια έκδοση του λειτουργικού Linux, με ονομασία Sugar, το οποίο είναι ελεύθερης χρήσης. Φαίνεται όμως, σύμφωνα με τον Καθ. Nicholas Negroponte, δημιουργό του OLPC, ότι τα κέντρα αποφάσεων προτιμούν τα Windows. Εν τέλει, και τα δύο λειτουργικά θα προσφέρονται στους υπολογιστές. Επιπρόσθετα, ανακοινώθηκε η νέα έκδοση του υπολογιστή, με κωδικό XO-2 ή ΧΟΧΟ, το οποίο φέρει σημαντικές αλλαγές στη μορφή, αφού δεν έχει το κλασσικό πληκτρολόγιο αλλά δύο οθόνες αφής, εκ των οποίων η μία θα μπορεί να μετατρέπεται σε πληκτρολόγιο αφής. Επιπρόσθετα, η κατανάλωση ενέργειας θα μειωθεί από τα 2-4W που είναι σήμερα στo 1W. Το κόστος αναμένεται να πέσει στα $75 και εκτιμάται πως θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2010.

Υahoo!, Microsoft, και η ιστορία συνεχίζεται…
Η Microsoft αποχώρησε τον περασμένο μήνα από τις συνομιλίες για εξαγορά της Yahoo! κλείνοντας ακόμη ένα κεφάλαιο σε αυτή τη διαδικασία με τελευταία της πρόταση τα $33 ανά μετοχή. Πολλοί μεγάλοι μέτοχοι της Yahoo! δυσαρεστήθηκαν από τη διοίκηση της εταιρίας, και συγκεκριμένα από τον Jerry Yang, γιατί δεν αποδέχθηκε την εξαγορά με $33-34 ανά μετοχή, ζητώντας $37 από τη Microsoft. Ένας συγκεκριμένα, ο δισεκατομμυριούχος Carl Icahn (κάτοχος 59 εκατ. μετοχών της Yahoo!) ανακοίνωσε ότι θα συγκεντρώσει και άλλους μετόχους με σκοπό να εκλέξει νέο διοικητικό συμβούλιο, το οποίο να είναι φιλικό προς στην ιδέα της εξαγοράς. Ο 72-χρονος Icahn έχει στο ιστορικό του πολυάριθμες εταιρίες, στη διοίκηση των οποίων εισχώρησε και τις πώλησε αργότερα. Για να πετύχει το στόχο του πρέπει μέχρι το τέλος του Ιουνίου να συλλέξει αρκετές δυνάμεις από τους μετόχους της Yahoo!, και φυσικά να εξασφαλίσει την υποστήριξη της Microsoft. Πληροφορίες στον τύπο αναφέρουν πως πλέον η Microsoft ενδιαφέρεται για αγορά μονάχα της μηχανής αναζήτησης της Yahoo! και την επένδυση σε μέρος της εταιρίας.

Σχολιάστε

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>