Γράφει:

Μυωπία του μάρκετινγκ

του Θεοφάνη Χατζηγιάννη*

Υπάρχει κατά την γνώμη μου, ένα σύνδρομο που ονομάζεται «Μυωπία του Μάρκετινγκ», το οποίο επικρατεί στην Κυπριακή επιχειρηματική σκηνή. Οι κυπριακές επιχειρήσεις ποτέ δεν ακολούθησαν μία παγκόσμια αντίληψη για τις δραστηριότητές τους. Δεν χρησιμοποίησαν το σύνθημα «ο παγκόσμιος χάρτης είναι η αγορά μας» και την αντίληψη ενός παγκόσμιου χωριού.

Η φιλοσοφία του παγκόσμιου χωριού απλά αποτυπώνει το γεγονός ότι οι άνθρωποι ολοένα και έρχονται πιο κοντά και ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να σχεδιάζουν τις δραστηριότητές τους και τις στρατηγικές του Μάρκετινγκ σε μία παγκόσμια κλίμακα. Έτσι ένα προϊόν μπορεί να εισχωρήσει σε παγκόσμια τμήματα της αγοράς, ασχέτως του χώρου παραγωγής και της γεωγραφικής απόστασης. Για παράδειγμα, ένας ιδιωτικός τηλεοπτικός ή ραδιοφωνικός σταθμός θα μπορούσε να διερευνήσει την πιθανότητα να εκπέμπει στον Αραβικό κόσμο, στα Βαλκάνια ή στην Ρωσία. Το Ράδιο Μόντε Κάρλο αποδεικνύει ακριβώς αυτό το επιχείρημα.

Μία κυπριακή βιομηχανία ένδυσης δεν μπορεί πλέον να επιβιώσει στην Κύπρο, αλλά μπορεί να είναι επικερδής στην Αίγυπτο και την Ιορδανία. Φυσικά για να γίνει μία εταιρεία πολυεθνική δύναμη υπάρχει μία απαραίτητη προϋπόθεση: ένα καλό όνομα και πελατειακή εμπιστοσύνη. Πάσχοντας από «Μυωπία του Μάρκετινγκ» οι κυπριακές επιχειρήσεις ποτέ δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα δυνατό όνομα. Πάρτε για παράδειγμα την οινοβιομηχανία μας. Για χρόνια τα προϊόντα μας εξάγονταν χύμα ή σε βαρέλια. Καμία διεθνής επωνυμία δεν καθιερώθηκε όπως στην περίπτωση των Μαρτίνι, Σινζάνο, Μπακάρτι ή ακόμα και στην περίπτωση του ελληνικού μπράντυ Μεταξά. Κανένας δεν ενδιαφέρεται πραγματικά αν το Μαρτίνι είναι προϊόν Ιταλίας, Ισπανίας ή Πορτογαλίας. Τα ίδια μπορούν να λεχθούν και για των τομέα της παροχής υπηρεσιών. Μπορεί να υπάρχουν τόσα πολυτελή ξενοδοχεία στην Κύπρο αλλά είναι λιγοστοί οι ξενοδόχοι μας που έχουν ξεφύγει από τα κυπριακά σύνορα.

Αντιμετωπίζοντας τον πλανήτη ως μία ενιαία αγορά μεγιστοποιούνται οι προοπτικές μιας επιχείρησης και επιτρέπεται στους επιχειρηματίες να φτάσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Αντιμετωπίστε λοιπόν τον κόσμο χωρίς φόβο και δισταγμό. Εκεί έξω σίγουρα υπάρχουν προοπτικές και για εσάς. Ο πλανήτης μας έιναι πολύ μεγάλος για να του γυρίσετε την πλάτη.

Ο Θεοφάνης Χατζηγίαννης είναι Λέκτορας Διεθνούς Μάρκετινγκ και Γενικός Διευθυντής του Cyprus Institute of Marketing

Σχολιάστε

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>