Γράφει:

Το ΑΚΕΛ και η Ιστορία, η Επαναπροσέγγιση και η Λύση

του Αντρέα Θεμιστοκλέους

 

1. Από πότε η ιστορία έπαψε να είναι το σύνολο των γεγονότων που απαρτίζουν το παρελθόν, την διαδρομή και την εξέλιξη ενός έθνους, ενός λαού ή μιας περιοχής και μετετράπη σε εργαλείο κυβερνητικών πολιτικών και κομματικών σκοπιμοτήτων;

2. Από πότε όταν αλλάζει η κυβέρνηση μιας χώρας ή όταν μια κυβέρνηση αλλάζει πολιτική, αυτό συνιστά και μια καλή δικαιολογία για αλλαγή της ιστορίας; Και αν αυτό επιτραπεί να γίνει, τι σόι ιστορική σκέψη και κρίση, ιστορική μνήμη και ιστορική και εθνική συνείδηση θα αποκτήσουμε;

3. Τι σημαίνει ότι η νέα σχολική χρονιά θα έχει στόχο της την ειρηνική συμφιλίωση με τους Τουρκο-κύπριους; Δηλαδή τόσα χρόνια καλλιεργούσαμε και διδάσκαμε το μίσος και κτυπούσαμε τα τύμπανα του πολέμου; Δηλαδή, αυτό έκαναν οι κυβερνήσεις Μακαρίου, Κυπριανού, Βασιλείου, Κληρίδη και Παπαδοπούλου; Και όλοι αυτοί οι λαοπρόβλητοι ηγέτες και πλην Κληρίδη υποστηριχθέντες από το ΑΚΕΛ απέτυχαν να επιλύσουν το Κυπριακό, όχι γιατί προσέκρουαν στην τουρκική αδιαλλαξία και επιθετικότητα, αλλά διότι είχαμε στην παιδεία μας εθνικιστικά και σωβινιστικά στοιχεία ή γιατί δεν εδιδάσκετο στα σχολεία μας η ΑΚΕΛική και επομένως μοναδική αλήθεια;

4. Πόθεν και με ποια επιστημοσύνη το ΑΚΕΛ, το Γραφείο Παιδείας του και ο υπουργός τους κατέληξαν στο ιστορικό συμπέρασμα ότι Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι έζησαν για αιώνες ειρηνικά; Μήπως στους αιώνες εκείνους είναι που θέλουν να μας πάρουν; Στους αιώνες της Τουρκοκρατίας, της ατιμωτικής ειρήνης, της ταπείνωσης και της εξαθλίωσης του Κυπριακού Ελληνισμού; Και μ” αυτήν την επιστημοσύνη και αντικειμενικότητα είναι που θέλουν να επανασυγγράψουν την ιστορία μας; Και αυτήν την ειρήνη είναι που ονειρεύονται και μας επιφυλάσσουν;

5. Τι σημαίνει η δήλωση του υπουργού παιδείας ότι «θα μπουν στα σχολεία και κάποιοι ειδικοί για να διδάξουν τα ελληνόπουλα, για να μάθουν τι σημαίνει να ζούμε σε μια Κύπρο χωρίς το Κυπριακό λυμένο έναντι σε μια Κύπρο χωρίς το Κυπριακό λυμένο»; Τόση κοντοφθαλμοσύνη έπεσε σε αυτόν τον τόπο που θέλουμε ειδικούς για να μας μάθουν μετά από 34 χρόνια ότι η εισβολή, η κατοχή και τα τετελεσμένα τους δεν είναι καλό πράγμα και ότι το Κυπριακό πρέπει να λυθεί με μια λύση βιώσιμη και λειτουργική αμοιβαία αποδεκτή και από τις δύο κοινότητες; Και ποιους ειδικούς εννοεί η αυτού εντιμότητά του;

6. Όλοι κατανοούμε ότι με τους Τουρκοκύπριους είμαστε καταδικασμένοι να συμβιώσουμε μαζί και ειρηνικά. Όμως, από πού και ως πού αυτή η ανάγκη και προοπτική πρέπει να οικοδομηθεί σε παραχάραξη της ιστορίας μας; Γιατί κάποιοι προβάλλουν το αίολο επιχείρημα ότι θα πρέπει να προηγηθεί η εξουδετέρωση της εθνικής ταυτότητας των δύο κοινοτήτων; Και ποια είναι τέλος πάντων τα όρια και οι προϋποθέσεις της επαναπροσέγγισης, ώστε να μην δώσουμε το μήνυμα ότι έχουμε αποκτήσει σχέσεις καλής γειτονίας δύο κρατών και για να μην δημιουργηθεί το ψυχολογικό υπόβαθρο αποδοχής της σημερινής κατάστασης;

7. Τόσο κακή θα είναι η λύση που θα μας φέρει ο κ. Χριστόφιας που πρέπει εξ απαλών ονύχων να εκπαιδευόμαστε καλά και να γυμναζόμαστε καλύτερα εντός και εκτός Κύπρου στην δουλο-φροσύνη και τον αυτοευνουχισμό για να περάσει και για να στεριώσει;

8. Η θέση πως η όποια επαναπροσέγγιση και πολύ περισσότερο η λύση για ν” αντέξει, να λειτουργήσει και να μην καταρρεύσει πρέπει να έχει ως προϋπόθεση την ακύρωση των εθνικών και θρησκευτικών συνειδήσεων, της διαφορετικότητας και του τρόπου ζωής των δύο κοινοτήτων και τον αυτοευνουχισμό ή την ταπείνωσή τους είναι μια κλασική και εφιαλτική ουτοπία. Μια τέτοια επαναπροσέγγιση δεν είναι στην λύση που οδηγεί, αλλά στην μη λύση. Μια τέτοια λύση δεν είναι λύση.

9. Τέτοια πειράματα έγιναν και στο παρελθόν και απέτυχαν παταγωδώς. Δεν είναι μήπως η ζώσα εθνική συνείδηση που διέλυσε τις αυτοκρατορίες και τις αποικιοκρατίες στον αιώνα που μας επέρασε; Δεν είναι αυτή που διέλυσε τεχνητά κράτη, μόλις πρόσφατα της Τσεχοσλοβακίας, της Γιουγκο-σλαβίας, της Σοβιετικής Ένωσης, στις εθνικές τους συνιστώσες, αλλά και επανένωσε διαχωρισμένα κράτη όπως τις δύο Γερμανίες; Και αν δεν είναι η εθνική συνείδηση τότε τι επροκάλεσε όλα αυτά;

10. Οι εθνικές συνειδήσεις είναι σαφείς αποκρυσταλλώσεις της ιστορίας, είναι διαχρονικές και σκληρές πραγματικότητες που ούτε διατάσσονται και ούτε διαγράφονται και, όταν βιαίως καταπιέζονται μόλις εκδηλωθούν, κατά κανόνα μόνον αιματηρές αναστατώσεις και καταστροφές επιφέρουν.

11. Εθνική συνείδηση σημαίνει ιστορική συνείδηση. Και η ιστορική συνείδηση έχει νόημα, αποκτά υπόσταση και έκφραση μέσα από την παιδεία, την ιστορία και την γλώσσα. Γλώσσα και παιδεία είναι τα τελευταία αναχώματα όπου διδάσκεται και δίδεται η μάχη της εθνικής επιβίωσης. Αυτά τα αναχώματα δεν έχουμε ούτε το δικαίωμα ούτε την πολυτέλεια να τα εγκαταλείψουμε και ούτε βεβαίως να προδώσουμε!

12. Και για όσους πάση θυσία, παντί τρόπω και σθένει και άρον-άρον θέλουν την οποιαδήποτε λύση για να επιτύχουν δήθεν την επανένωση υπάρχουν αποτελεσματικότεροι και πιο γρήγοροι τρόποι, όπως αυτός της αυτόβουλης μαζικής και συλλογικής εθελούσιας υποδούλωσης! Μάλιστα, σε αυτήν την περίπτωση ενδεχομένως να απολαμβάνουμε περισσότερα προνόμια από όσα δικαιώματα θα μας διασφάλιζε η οποιαδήποτε λύση!

 

Ο Αντρέας Θεμιστοκλέους είναι Βουλευτής ΔΗ.ΣΥ

One Comment

  1. ΓΙΩΡΓΟΣ
    28 Δεκεμβρίου 2008 22:15

    Δέκα μήνες Προεδρίας,
    Απολυταρχικού Καθεστώτος, <>, Πανικού, Μηδενικής Ανοχής Αντίθετης Γνώμης, <>, Φατριών, Αναξιοκρατίας, Ερασιτεχνισμού….

    ΒΙΩΣΑΜΕ:
    1. Υποστολή Ελληνικών Σημαιών
    2. Διακυρήξεις, όπως:
    α.Είναι αδιανόητη η λύση χωρίς επιστροφή της Μόρφου
    β.ΕΓΩ αποφασίζω
    γ.ΔΕΝ δέχομαι μαθήματα πατριωτισμού απο κανένα
    δ.ΕΙΝΑΙ η τελευταία μας ευκαιρία, αλλιώς διχοτόμηση
    3. Δεσμεύσεις αποδοχής εποίκων, πολιτικής ισότητας
    4. Πληγές ΕΥΘΑΝΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΗΔΗ ΝΟΣΟΥΝΤΟΣ φρονήματος των ε/κ μέσω:
    α. Του <> του Δόγματος Ε.Α.Χ.
    β. Της διάλυσης Μονάδων Εθνοφυλακής για δηθεν αναδιοργάνωση
    γ. Της αφαίρεσης γεμιστήρων στην παρέλαση της 1ης Οκτωβρίου
    5. Έλεγχο στοιχείων οπαδών της αντίθετης γνώμης ως <>
    6. Σε συμβούλιο Ο.Η.Ε. , ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΗ της τουρκικής εισβολής εξαιτίας της Χούντας των Αθηνών
    7. Σε συμβούλιο της Ε.Ε. , ομιλία τ/κ ως εκπρόσωπου κράτους, υπο την ανοχή μας
    8. Σιγήν Ιχθύος στις κατ’ιδίαν συναντήσεις Προέδρου-Ταλάτ
    9. Κομματικοποίηση Σχολείων
    10. Και πολλά άλλα που δέν μάθαμε………

    Η ΑΝΟΧΗ ΕΧΕΙ ΟΡΙΑ……………….

Σχολιάστε

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>