EΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ: Οικονομία

 

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΞΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΟΝΩΣΗΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Η οικονομική και χρηματοοικονομική κατάσταση και η απασχόληση ήταν ένα από τα κεντρικά θέματα που συζητήθηκαν στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες στις 29 και 30 Οκτωβρίου 2009. Με βάση το κείμενο των συμπερασμάτων η απότομη μείωση της οικονομικής δραστηριότητας στην Ευρώπη έχει αρχίσει να ανακόπτεται, ενώ σταθεροποιούνται οι χρηματοπιστωτικές αγορές και βελτιώνεται η εμπιστοσύνη. Δεν υπάρχουν όμως περιθώρια εφησυχασμού, ιδίως εν όψει της αύξησης των επιπέδων ανεργίας. Η διαφαινόμενη ανάκαμψη χρειάζεται στενή παρακολούθηση και οι πολιτικές στήριξης δεν θα πρέπει να αποσυρθούν έως ότου η ανάκαμψη διασφαλιστεί πλήρως.

Ταυτόχρονα και προκειμένου να εδραιωθούν οι προσδοκίες και να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη, είναι ανάγκη να εκπονηθεί συγκεκριμένη στρατηγική εξόδου από τις γενικευμένες πολιτικές τόνωσης, όταν εξασφαλιστεί η ανάκαμψη, στο πλαίσιο της εφαρμογής του συμφώνου σταθερότητας και ανάπτυξης. Σε αυτό το πλαίσιο η Επιτροπή καλείται να εξετάσει τρόπους καινοτόμου χρηματοδότησης σε παγκόσμιο επίπεδο. Σχετική έκθεση θα υποβληθεί στην σύνοδο του Δεκεμβρίου 2009.

ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΑΠΟΦΥΓΗ ΔΙΠΛΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ ΡΩΣΙΑΣ

Η Ρωσική Δημοκρατία ενέκρινε τον Οκτώβριο την υπογραφή του «Πρωτοκόλλου στην Συμφωνία για την αποφυγή της διπλής φορολογίας αναφορικά με τους φόρους πάνω στο εισόδημα και πάνω στο κεφάλαιο μεταξύ της Κυβέρνησης της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Ρωσικής Ομοσπονδίας». Όπως αναφέρθηκε στην συνάντηση του Προέδρου Πούτιν με αντιπροσωπεία της κυπριακής Bουλής η υπογραφή έχει εγκριθεί από την Ρωσική Κυβέρνηση και αναμένεται να κατατεθεί στην Ρωσική Δούμα για τελική έγκριση.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών, με την συμφωνία η Κύπρος διατηρεί την θέση της ως η πιο σημαντική χώρα του κόσμου για επενδύσεις προς την Ρωσία και παράλληλα η Ρωσία παραμένει ο μεγαλύτερος εμπορικός και οικονομικός εταίρος της Κύπρου με καταθέσεις δισεκατομμυρίων ευρώ στο κυπριακό τραπεζικό σύστημα καθώς και πολλές άλλες σημαντικές επενδύσεις.

ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΟ 2009

Σύμφωνα με την έκθεση «Εγγραφές Μηχανοκίνητων Οχημάτων» που εκδόθηκε πρόσφατα από την Στατιστική Υπηρεσία και καλύπτει την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2009, ο συνολικός αριθμός των νεοεγγραφέντων οχημάτων σημείωσε μείωση 25,7% τους πρώτους εννέα μήνες του 2009 και έφτασε τα 40.051 σε σύγκριση με 53.877 κατά την ίδια περίοδο του 2008.

Οι εγγραφές ιδιωτικών αυτοκινήτων σαλούν μειώθηκαν κατά 25,7% και έφτασαν στις 28.855 σε σύγκριση με 38.837 που ήταν τους πρώτους εννέα μήνες του 2008. Από το σύνολο των ιδιωτικών αυτοκινήτων σαλούν, 12.155 ή 42,1% ήταν καινούρια και 16.700 ή 57,9 % ήταν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Οι εγγραφές των εμπορικών και φορτηγών αυτοκινήτων έφτασαν τις 5.468 σε σύγκριση με 6.720 που ήταν το 2008, σημείωσαν δηλαδή μείωση 18,6%. Οι εγγραφές μοτοσικλετών μειώθηκαν κατά 24,9% και έφτασαν τις 3.775 τους πρώτους εννέα μήνες του 2009, σε σύγκριση με 5.028 την αντίστοιχη περίοδο του 2008.

ΝΕΟ ΡΕΚΟΡ ΚΑΤΕΓΡΑΨΕ Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ

Νέο ρεκόρ κατέγραψε την Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου, η τιμή του χρυσού, η οποία ανήλθε στα 1.117 δολάρια ανά ουγγιά. Η τιμή του χρυσού, άμεσης παράδοσης, ενισχύθηκε έως 1% στα 1.117,33 δολάρια η ουγγιά, ενώ η τιμή των προθεσμιακών συμβολαίων, παράδοσης Δεκεμβρίου, βρέθηκε υψηλότερα έως και 1,4% στα 1.117,80 δολάρια.

Η άνοδος του χρυσού οφείλεται κυρίως στην εξασθένηση του δολαρίου και στις προσδοκίες για άνοδο του πληθωρισμού. Επίσης, στην άνοδο της τιμής συμβάλλουν και οι αγορές χρυσού από τις κεντρικές τράπεζες. Συγκεκριμένα, σε σημαντικές αγορές προχώρησαν οι κεντρικές τράπεζες της Ινδίας και της Σρι Λάνκα. Aναμένεται ότι θα ακολουθήσουν και άλλες αγορές. Κατά συνέπεια, ειδικοί αναλυτές εκτιμούν ότι η άνοδος του χρυσού θα συνεχισθεί.

ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 ΛΟΓΩ ΚΟΣΤΟΥΣ

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Τογιότα, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, ανακοίνωσε την Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου, την αποχώρησή της από το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, με στόχο την περικοπή των δαπανών και την αφοσίωσή της στην βιομηχανική παραγωγή. Μετά την Χόντα, η Τογιότα γίνεται η δεύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία που αποχώρησε από το πρωτάθλημα του δημοφιλούς μεν, δαπανηρού δε αθλήματος.

Όπως συνέβη και με άλλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, έτσι και η Τογιότα, δέχτηκε πλήγμα από το ισχυρό γεν. Κατά συνέπεια, έχοντας ανακοινώσει το κλείσιμο του εξαμήνου με ζημιά τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο πρόεδρος του κολοσσού και εγγονός του ιδρυτή του Ακίο Τογιόντα, προέβη σε αυτή την επιλογή με στόχο να αποφύγει το κλείσιμο του τρίτου στην σειρά έτους με ζημιά. Η ανακοίνωση της απόφασης για αποχώρηση από το άθλημα ήλθε αμέσως μετά το τέλος της σεζόν, με το γκραν πρι του Αμπού Ντάμπι. Ήδη όμως από τον περασμένο Ιούλιο η Fuji International Speedway, ιδιοκτησία της Τογιότα, είχε ανακοινώσει ότι δεν θα αναλάμβανε την φιλοξενία του ιαπωνικού Γκραν Πρι για το 2010 εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.

Σχολιάστε

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>