Γράφει:

Παγκόσμια ανάκαμψη, η μεγαλύτερη πρόκληση

«Διαφοροποίηση, τοποθέτηση, ηγεσία και πάθος είναι οι κύριοι άξονες επιτυχίας» σημειώνει ο Bob Pritchard, ένας από τους κορυφαίους Marketeers. Ο Bob Pritchard επισημαίνει, επίσης, ότι ακόμη και σε καταστάσεις παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, η επιχειρηματική επιτυχία οφείλεται σε ποσοστό 80% στην στρατηγική της επιχείρησης και μόνον 20% στις καταστάσεις ή τις συνθήκες που διέπουν την λειτουργία της. Κατά τον Pritchard, υπάρχουν δύο τρόποι αντιμετώπισης της κρίσης. Εστιάζεις στο μάρκετινγκ και στην επιχείρηση, δηλαδή αύξηση των κερδών, μείωση του κόστους, εξεύρεση νέων πελατών. Οι επιχειρήσεις που δεν χρησιμοποιούν την σημερινή τεχνολογία για να μειώσουν τα κόστη τους και να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητα σε κάθε επιχειρηματική τους διάσταση, που δεν είναι δυνατές στο διαδίκτυο και που δεν προσφέρουν εξαιρετικές υπηρεσίες στους πελάτες τους, πρέπει να αλλάξουν αμέσως. Στην νέα οικονομία, η αποτελεσματικότητα και η επακριβής ανταπόκριση στις προσδοκίες του πελάτη θα είναι κρίσιμες.

Οι πιο «ετοιμοπόλεμες» εταιρείες θα ξεκινήσουν να ετοιμάζονται για την ανάκαμψη πριν από τους ανταγωνιστές τους, καταστρώνοντας στρατηγικά σχέδια με βάση την νέα οικονομική πραγματικότητα. Αν η παγκόσμια ύφεση αποτελεί την μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι ηγέτες των επιχειρήσεων, η επερχόμενη παγκόσμια ανάκαμψη θα αποτελέσει την μεγαλύτερη ευκαιρία που θα έχουν στην καριέρα τους. Ενεργώντας γρήγορα και αποφασιστικά, η δημιουργική διοίκηση θα μπορέσει να διασφαλίσει για την επιχείρηση ηγετικό ρόλο στον επόμενο οικονομικό κύκλο.

Το μάρκετινγκ, τα προϊόντα και οι τιμές θα πρέπει να στοχεύουν σε πελάτες όταν αυτοί θα είναι έτοιμοι να πληρώσουν και πάλι για ανταγωνιστικά προϊόντα. Ωστόσο, αν κινηθείτε πολύ νωρίς θα δείτε τα προϊόντα σας να κάθονται στα ράφια. Στο ίδιο πλαίσιο, η παραγωγική και εφοδιαστική αλυσίδα θα πρέπει να επεκταθούν προκειμένου να καλύψουν την αύξηση της ζήτησης. Αν αυτό γίνει πολύ νωρίς, η διόγκωση των δαπανών θα πλήξει την κερδοφορία σας. Αλλά αν καθυστερήσετε θα δείτε ότι οι πελάτες σας έχουν ήδη ξοδέψει τα λεφτά τους στους ανταγωνιστές σας. Το κλειδί είναι να συγχρονίσετε τη στρατηγική σας με τον επιχειρηματικό κύκλο. Ξεκινήστε να σχεδιάζετε για την ανάκαμψη από σήμερα. Όταν τα μακροοικονομικά στοιχεία υποδεικνύουν ότι η ανάκαμψη είναι επικείμενη, θα έχετε λιγότερο από ένα τρίμηνο για να προετοιμάσετε ένα νέο σχέδιο δράσης. Το σχέδιό σας θα πρέπει να περιλαμβάνει μια σειρά από υποθέσεις εργασίας που θα στηρίζουν την στρατηγική σας για την ανάκαμψη. Αλλά θα πρέπει να γνωρίζετε ότι σε περιόδους υψηλής μεταβλητότητας, ραγδαίες μεταβολές στο επιχειρηματικό περιβάλλον ενδεχομένως να καταστήσουν την στρατηγική σας παρωχημένη. Η ικανότητά σας να διατηρήσετε την σωστή πορεία θα εξαρτηθεί από το πόσο γρήγορα θα αναγνωρίζετε αυτές τις αλλαγές.

Όπως η αναγκαιότητα είναι η μητέρα της εφευρετικότητας, η ύφεση είναι η μητέρα της καινοτομίας. Οι καινοτόμες διαδικασίες, προϊόντα και υπηρεσίες που τώρα γεννιούνται μπορούν να βοηθήσουν τα στελέχη να καταλάβουν πώς θα περιορίσουν το κόστος ή θα πάρουν ρίσκα για νέες ιδέες, όταν η οικονομία ανακάμψει. Οι νικητές μέσα από την κρίση θα είναι οι επιχειρήσεις που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους, βελτιώνοντας την ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών τους, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος τους. Μετά το τέλος της κρίσης, η αξία του προϊόντος και η διοίκηση του κόστους στις επιχειρήσεις θα έχουν μεγαλύτερη σημασία.

Πρέπει επίσης να αναγνωριστεί και αξιοποιηθεί ο κεντρικός ρόλος της Δημόσιας Υπηρεσίας. Η μείωση της γραφειοκρατίας και η επιτάχυνση εργασιών (απλοποίηση διαδικασιών, αποκέντρωση), οι καινοτόμες πρακτικές και η επένδυση στις νέες τεχνολογίες στον δημόσιο τομέα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να λειτουργούν με ευελιξία.

Ο Νίκος Γ. Σύκας είναι επικοινωνιολόγος

Σχολιάστε

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>